TIPS ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΓΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΡΘΡΩΣΗΣ (ΜΕΡΟΣ Β)


Η αποκατάσταση της αρθρωτικής διαταραχής μπορεί να αποδειχτεί χρονοβόρα και δύσκολη για αρκετά παιδιά. Πόσο εύκολο είναι να αλλάξεις μια συνήθεια ετών; Πόσο εύκολο είναι για ένα παιδί να κατανοήσει τις κινήσεις των αρθρωτών και να τις συνδυάσει για την παραγωγή του ήχου; 

Είναι λογικό πολλά παιδιά να δυσκολεύονται και να χρειάζονται παραπάνω χρόνο. Είναι λογικό να χρειαστεί ο λογοθεραπευτής να αλλάξει τον τρόπο που δουλεύει μια διαταραχή άρθρωσης. Είναι λογικό το παιδί ή και η οικογένεια να νιώθει άγχος και απογοήτευση αν η βελτίωση αργεί να φανεί. 

Πως μπορείτε ως θεραπευτές να κάνετε πιο ευχάριστη την διαδικασία παρέμβασης και να μειώσετε το άγχος;

ΟΠΤΙΚΟΠΟΙΗΣΤΕ ΤΗΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ!

Με τον τρόπο αυτόν βοηθάτε το παιδί να κατανοήσει όσο καλύτερα μπορεί την όλη διαδικασία!

Αν λάβουμε υπόψη μας πως για την αποκατάσταση της διαταραχής άρθρωσης υπάρχουν συγκεκριμένα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε, τότε έχετε μπροστά σας ένα...... βουνό που πρέπει να ανεβείτε!

Ζωγραφίστε λοιπόν το βουνό της άρθρωσης! Ένα βουνό για κάθε φώνημα και κάθε παιδί ξεχωριστά.

Τι θα χρειαστείτε και πως θα το χρησιμποιήσετε; Κρατήστε σημειώσεις!

Τι θα χρειαστείτε;

  • Ένα ή δυο φύλλα χαρτί, κατά προτίμηση λευκά
  • Μαρκαδόρους με τα αγαπημένα χρώματα του παιδιού
  • Μια κόλλα στιγμής
Πως θα το φτιάξετε;
  • Με την κόλλα ενώνουμε τα δυο φύλλα χαρτιού
  • Με τους μαρκαδόρους σχηματίζουμε ένα βουνό
  • Χωρίζουμε το βουνό σε τμήματα (ανάλογα με το φώνημα που δουλεύουμε και τα βήματα που επιθυμούμε να καταγράψουμε)
  • Σε κάθε τμήμα γράφουμε τα βήματα/στόχους για την εκμάθηση του φωνήμτος-στόχου
  • Στην κορυφή του βουνού καταγράφουμε το φώνημα-στόχο
  • Κάθε φορά που το παιδί πετυχαίνει ένα βήμα/στόχο, κολλάμε ένα αυτοκόλλητο στο βήμα που κατέκτησε

Βάζοντας την φαντασία μας μπροστά, μπορούμε να δημιουργήσουμε το κίνητρο που χρειάζονται πολλά από τα παιδιά μας για να δουλέψουν σκληρά. Τους δίνουμε την ευκαιρία να συμμετέχουν στην διαδικασία, να αντιλαμβάνονται τα βήματα που έχουν ολοκληρώσει ή/και που έχουν ακόμη να ολοκληρώσουν, να διασκεδάσουν και να κατανοήσουν την διαδικασία.

Μην φοβάστε να δοκιμάσετε νέες ιδέες, να λερωθείτε, να πέσετε στο πάτωμα για να βοηθήσετε ένα παιδί. Άλλωστε, κάθε παιδί είναι μοναδικό και μαθαίνει με διαφορετικό τρόπο. Χρέος μας είναι να το βοηθήσουμε να βρει αυτόν τον τρόπο! 

Αρβανίτη Σοφία
Λογοθεραπεύτρια, MSc

Υπεύθυνη του Κέντρου Ειδικών Θεραπειών Κύκλος

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις